Ändra bloggdesign/tema på Wordpress.com

Hej och välkomna till Bloggdesignskolan.se.

i den här guiden ska jag visa er hur byter teman på Wordpress.com. Vi går in i kontrollpanelen. Klickar på Dashboard där uppe och så går vi till Appearence --> Themes.

Här finns det otroligt mycket olika teman att välja mellan. Många är gratis men många kostar också. Som ni ser när man scrollar ner så laddas det på nya hela tiden. Det finns massor att välja mellan.

Man kan också sortera dem. Vi tar dem mest populära här och så letar vi upp en snygg design, Bueno.

Först kan man välja, live preview för att se hur ens blogg kommer se ut med den designen. Jag vet inte om jag tycker den här var så cool ändå. Jag gillar oftast enkla, vita, stilrena bloggar som Twenty Eleven här. Så tar vi Live Preview på den. Den här fungerar bra, ändrar jag headern här så kommer det säkert bli snyggt. Så tar jag Save and Activate. Nu är Twenty Eleven aktiverat som tema på min blogg. Så ska vi gå in och kolla. Yes!

Så gå till Appearence --> Themes så kan ni leta upp den bloggdesign som ni tycker är fin. Så klickar ni bara på Live Preview och sen aktivera. Det var allt för den här guiden. Har ni några frågor så ställ frågor i kommentarsfältet nedan.

Ha det bra