Skapa länkar i bloggens sidkolumn

Svårighetsgrad:Enkel

Gillade du den här guiden?

Om du tycker guiden var kass så skriv det i kommentarsfältet! :)

Video transcript

Hej och välkomna till Bloggdesignskolan.se.

I den här guiden ska jag visa er hur man skapar länkar i sidkolumnen på er blogg.

Nu är vi inne här på min testblogg bloggdesignskolan.blogg.se och som ni ser här i sidkolumnen så finns det ingen avdelning för länkar. Men det beror på att jag inte skapat någon länk än från administrationspanelen så vi går in i systemet här och det här är ju direkt efter att jag loggat in.

Jag klickar på Arkiv --> Länkar. Och så kan man enkelt skapa länkar här. O så skapar jag en till Bloggdesignskolan.se. Och sen adressen --> http://www.bloggdesignskolan.se.

I det nya systemet har de verkligen gjort det enkelt för er så det är inga konstigheter. Så ska vi se bara, klickar på CTRL + R för att uppdatera. Och så fick jag in en ny sektion som heter Länkar och bloggdesignskolan.

Fungerar utmärkt! Det var allt för den här guiden. Jag hoppas ni lärde er någonting. Hej då!